Witam Wszystikich i pozdrawiam!!!
Na co zwrócić uwage przy O2 1.8 TSI?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Na co zwrócić uwage przy O2 1.8 TSI?
Witam
To mój drugi post na forum. Mam pytanie czy ktoś ma jakieś rady odnośnie użytkowania octavi z tym silnikiem? To moja pierwsza skoda wcześniej mialem vectre ale potrzbowalem coś nowszego na firme? Czy ktoś zna jakieś dobre środki do czyszczeenia tapicerki skórzano-materiałowej?
-
-
Pytanie zadane dość nieprecyzyjnie mówiąc eufemistycznie:-) Jakich rad oczekujesz? Ja przesiadłem się na 1.8 TSI z 90-cio konnego diesla i jak na razie mam nieustającego banana
Pisałem już na forum o tym, że musiałem nieco zmienić przyzwyczajenia z odbierania silnika 'na słuch' - co w przypadku ALH było dość proste - na posługiwanie się obrotomierzem, zwłaszcza w niższym zakresie obrotów kiedy tsi po prostu nie słychać.
Kiedy kupiłeś ten samochód? Na pewno masz silnik z serii BZB?
Komentarz
-
-
Co do rodzaju silnika to nie jestem pewien bo jest jeszcze druga wersja A... ale nie wiem w jaki sposób odróżnić jedną od drugiej może coś podpowiesz samochód z 2007 roku. Co do silnika to ja przesiadlem sie z 211km vectry wiec troche mocy mi brakuje ale jak skonczy sie gwarancja to napewno rozejrze się z jakims CHIPEM. Co do silnika i ekspluatacji to wiem ze turbo trzeba studzic ale moze jakies ogolne uwagi na temat olejów ich wymiany pasków itp. Tak z ciekawości to ile Ci Twój pali?
Komentarz
-
-
Zajrzyj tutaj: http://www.meguiars.pl/ Jak uzyjesz nie wrócisz do innych kosmetykówZamieszczone przez FidelCzy ktoś zna jakieś dobre środki do czyszczeenia tapicerki skórzano-materiałowej?
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FidelCo do rodzaju silnika to nie jestem pewien bo jest jeszcze druga wersja A... ale nie wiem w jaki sposób odróżnić jedną od drugiej może coś podpowiesz samochód z 2007 roku. Co do silnika to ja przesiadlem sie z 211km vectry wiec troche mocy mi brakuje ale jak skonczy sie gwarancja to napewno rozejrze się z jakims CHIPEM. Co do silnika i ekspluatacji to wiem ze turbo trzeba studzic ale moze jakies ogolne uwagi na temat olejów ich wymiany pasków itp. Tak z ciekawości to ile Ci Twój pali?
Co to znaczy, że trzeba studzić ?Pozdrawiam
Komentarz
-
-
po pełnym obciążeniu silnika z turbiną i bez też, nie należy odrazu wyłączać silnika, pozostawić jeszcze pracujący na biegu jałowym przez około 2 minuty. unikniesz lokalnych wzrostów temp. w niektórych elementach silnika np. turbo :wink:Zamieszczone przez _JakubCo to znaczy, że trzeba studzić ?
Komentarz
-
-
Ja też za chwilę odbiorę nową Skode Octavie II FL 1.8 TSI (160 KM). Mam pytanie jak obchodzić się z tym silnikiem. Może trochę będą to pytania laika ale wybaczcie:
- czy taki samochód trzeba "docierać" - słyszałem, że to już nie te czasy żeby trzeba docierać samochody, z drugiej strony słyszałem też, że jak się nie da samochodowi na początku w kość to będzie ociężały; czyli jak jeździć na początku, agresywnie czy spokojnie, czy normalnie się tym nie przejmować ?
- jak ten silnik będzie się zachowywał np w korkach, przy wolnej jeździe, czy tu będzie się lepiej jeździło niż dieslem ?
- czy ten silnik lubi wolną jazdę, czy mu to wychodzi na zdrowie ?
Proszę o odpowiedzi.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob 14 Mar, 09 00:11 ]
Po pełnym obciążeniu, czyli ???Zamieszczone przez ufopo pełnym obciążeniu silnika z turbiną i bez też, nie należy odrazu wyłączać silnika, pozostawić jeszcze pracujący na biegu jałowym przez około 2 minuty. unikniesz lokalnych wzrostów temp. w niektórych elementach silnika np. turbo :wink:Zamieszczone przez _JakubCo to znaczy, że trzeba studzić ?Pozdrawiam
Komentarz
-
-
jeździj NORMALNIE, ale jeżeli Ty normalnie zapinasz ciągle do odcięcia, to spróbuj jednak trochę przystopowaćZamieszczone przez _Jakub- czy taki samochód trzeba "docierać"
po prostu NORMALNIE, potrzebujesz przyspieszyć, przyspieszasz, nie ma co się tu szczypać, że tylko do 3000 itp. to nie jest normalna jazda.
nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, prawdopodobnie będzie się jeździło tak samo, chodzi Ci o przegrzwanie się silnika czy co?!Zamieszczone przez _Jakub- jak ten silnik będzie się zachowywał np w korkach, przy wolnej jeździe, czy tu będzie się lepiej jeździło niż dieslem ?
nie szkodzi mu to tak jak dieslowiZamieszczone przez _Jakub- czy ten silnik lubi wolną jazdę, czy mu to wychodzi na zdrowie ?
czyli pedal to the metal, jazda z full załadunkiem, pod górę, no nie wiem pełne obciążenie to pełne obciążenieZamieszczone przez _JakubPo pełnym obciążeniu, czyli ???
przy czym tu nie tyle chodzi o schłodzenie turbo czy silnka (chociaż oczywiście też) co raczej oto, że przy pełnym obciążeniu turbina rozkręca się do bardzo wysokich obrotów, a że jest smarowana olejem od silnika, to jego wyłączenie powoduje odcięcie smarowania i wirnik potrafi się jeszcze na sucho kręcić minutę czy nawet dwie - i to jest najbardziej szkodliwe, ale to nie jest tak, że masz za każdym razem stać w pierdzącym aucie 2 minuty, proponuję podejść do tego na spokojnie, jechałeś ostatni odcinek lajtowo, może przed samym parkowaniem stałeś na światłach - czekasz krócej, sunąłeś w trasie 2 paczki non stop coś wyprzedzając z pedałem w podłodze - czekasz dłużej, ale NIKT NIE POWIE CI JAKDŁUGO MASZ CZEKAĆ
musisz to brać na wyczucie.
i to wszystko już było, było, było, żeby nie być gołosłownym:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz